Publicerat: / Allmänt

Måndag.... trött!

Wow, 20 besökare igår! Vad hände där? :D

Idag var det första dagen på skolveckan, herregud vad tröttsamt. Som tur var är det sen vecka den här veckan så jag kunde sova till halv 9 och till och med längre. Men jag gick upp och myste i soffan. Åt en brakfrukost och sen tog jag bussen till skolan. Åt Kasslergratäng med ananas och ris. Kassler är inte direkt min grej men det gick bra ändå.

Hade sedan Samhällskunskap, som är typ världens tråkigaste ämne, jag skojar inte! Metoder och källkritik, vem orkar med sånt? Som tur är har vi lämnat det och snackar nu om Internationell politik/relationer, men vem förstår inte att krig och konflikte finns pågrund av pengar, politik, etnisitet, ideologi, religion och avundsjukan osv? Snark!
Efter det hade vi coachtid där vi först satte upp mål och sedan kollade på lyxfällan och åt godis. Mums! Efter det hade vi en, faktiskt, riktigt intressant religionslektion där vi hade en föreläsning om Grekisk mytologi. Jag tycker det är väldigt intressant och spännande så jag tyckte i alla fall att det var roligt.

Efter det skulle vi haft engelska men vårat schema har ändrats så vi slutade. Vi skulle då slut 15.45 men vi var klara tidigare så vi slutade typ 15.10. Tog 35 bussen hem och har sedan dess hunnit plugga lite franska, slappat lite och läst lite. Väldigt mys!

Imorgon har jag idrott på morgonen men eftersom jag är väldigt förkyld så kommer jag bara att titta på, höll på att dö av att bara gå hem ifrån bussen och fick världens hostattack så jag tar inga risker. 

Hoppas eran dag har varit bra, för det har min! KRAMAR!


Bli frisk nu gubben... <3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!