Publicerat: / Allmänt

Jag lever ändå!

Franskan gick okej men inte alls bra. Blev så nervös att jag skakade till sist och då var det bara att hålla båda händerna på pappret och läsa. Funkade inte annars. Detta eftersom min röst bestämde sig för att bli som kraxigast när jag började prata. Fick börja med att hosta och sen lät jag ungefär som en 80årig gubbe som har rökt i 70år eller något sånt. Uttalet funkade väll ganska bra men det blev lite svårt när jag inte riktigt hade talförmågan under styr. Fick hosta några gånger mitt i men jag överlevde utan att förödmjuka mig helt och hållet i alla fall.

Svenskan fick vi sluta redan halv 3 på så jag har varit hemma i 40minuter nu. 
Frida och jag har haft sån röta med bussresor de två senaste dagarna. Igår satt vi framför en gubbe som stank svett, hinkade i sig öl och rapade i kapp med en annan snubbe som satt framför en tant som åt konstig mat. Det stank alltså någon blandning av svett, öl, rapar x2 och konstig mat samtidigt. Minst sagt aptitretande. 

Idag åkte vi med en busschaufför som gav ifrån sig rapliknande ljud hela resan, så himla härligt! Vad är det med folk som rapa högt offentligt? Skulle aldrig klara av det och skulle det slinka ur en rap så skulle jag i princip dö av skam. Likadant om man skulle råka lägga en ljudlig brakare. Nej herregud, sånt gjorde man i ettan...

Ikväll blir det som sagt dressyrträning och jag hoppas att det ska gå bra och att jag kanske kan lära mig att rida i vänster varv någon gång. För som det är nu så måste jag i princip säga till mig själv att göra rätt hjälper i vänster, två gånger, innan de blir gjorda. 

Innan dess ska jag äta hemmagjord fish n chips tänkte jag, om jag hittar någon god sås att ha till så! 
Hoppas att ni har haft en härlig dag och att ni skulle kunna kommentera lite? Sofie är riktigt duktig på det! :D

KRAMAR!
/Minna


Det här var då ett tag sedan. Kan ni förstå att jag tyckte det där var grymt högt? :) 
Kära Faxe <3



Postat av: Sofie

Vilken söt och gammal bild! :D oja jag minns allt hur högt det var förut och lycklig man blev när man klarade det, haha! :) tack för berömmet förresten! Då ska jag fortsätta kommentera ;)

Svar: Eller hur! Jag minns speciellt en gammal bild på Kristin och Millan som jag tyckte var så himla cool för det var så högt! Sen hittade jag den igen för typ ett år sen och insåg att det var typ 50 och Millan hade öronen bakåt... Jag gillar när du kommenterar! :D
Minna Huovinen

2012-08-30 @ 17:30:10
http://sofiehaagensen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!