Publicerat: / Allmänt

Jag borde vara exalterad.

Ja, jag borde gilla den här dagen. Torsdagar. Eftersom det är den skönaste dagen den sena veckorna. Jag börjar halv 1 med franska till tjugo i 2 och sedan har jag svenska till 3, därefter är min skoldag klar! 

Men, just idag är jag inte så glad över detta. Nej, vill ni veta varför? Jo våran franska lärare har gett oss en uppgift. Vi ska i grupp nämligen berätta för klassen lite om Uppsala och olika sevärdheter, MUNTLIGT, PÅ FRANSKA. 
Jag hatar att prata inför klassen och nu ska jag göra det på FRANSKA. Gash, jag tror jag svimmar.

Jag kan bara se mig själv stå där och göra bort mig totalt. Det bästa är att väll att det ändå bara är jag och min lärare som kommer veta vad jag säger, men jag är inte helt säker på om det jag ska säga är grammatiskt korrekt eller rätt överhuvudtaget. Så jag ser det positivt ändå, i såfall så är det bara jag som vet vad jag säger och då kan ingen avgöra om jag är bra eller inte! Toppen... eller inte...


På svenskan sen ska vi prata i grupp om filmer vi sett på och förklara de med litteraturvetenskapliga begrepp. Ganska lätt ändå, jag såg på lejonkungen och den är så sorglig... usch! Men ack så bra!

Ikväll är det dressyrträning så jag förväntar mig hostattacker var och varannan minut, för är förkylningen borta? Icke sa nicke! Det är väll också ett gott tecken när jag ska tala inför hela klassen, nasalljuden blir väll åtminstone hur bra som helst med tanke på att min näsa är så täppt! Härligt!

Ja ni ser hur positivt inställd jag är till detta, jag brukar inte vara positiv till muntliga redovisningar på svenska eller engelska heller, men på franska! No NO!

Hoppas ni, åtminstone, kommer få en härlig dag i skolan! (Eller antagligen HAR med tanke på att klockan är halv 11!) Snart drar jag, åhh hjärtat pickar fortare bara jag tänker på det! KRAMAR! :D





Postat av: Sofie

Det kommer gå bra :) vad jag hört så är du duktig på franska! Dessutom har du ju lyxen att kunna rida... Försök att se fram emot det istället så är det nog lättare att ta sig igenom dagen! ;)

Svar: Haha, jag gjorde nog bort mig ändå... Hostan satte sig i halsen mitt i och vips så pratade jag som en kille med morgonröst. Usch! Men jag lever! :D
Minna Huovinen

2012-08-30 @ 10:51:38
http://sofiehaagensen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!