Publicerat: / Allmänt

Here I go again.

Så kom den fruktade dagen. Slutet på sommarlovet, början av helvetet.
Eller inte! Jag tycker ju om min skola ändå så jag tyckte det var ganska roligt att komma tillbaka. 
Det enda tråkiga egentligen är att plugga! För annars trivs jag med mina lärare, vänner och skolan över lag. 


Idag samlades vi med coacherna. Jag har kvar Mirza som jag alltid haft, men precis som tidigare terminer har jag bytt. Nu har jag en kille som heter Jon som är riktigt kul, samt norrlänning. Härligt! Vi ska ha honom i Religion också så det blir spännande. Dessutom har jag fått ny klass. Jag var ganska skeptisk till en början, men jag tror det här kan bli ganska bra ändå. Tråkigt nog är vi väldigt många tjejer och väldigt några killar. Men det blir nog bra!

Först hade vi upprop, hälsade på alla. Vår gamla mattelärare som övergett oss kom in och sa hej vilket uppskattades. Sen fick vi busskort, scheman och därefter tävlade vi mot parallell klassen. Vi skulle gå ut på stan och fota så många saker som möjligt som vi hade på en lista och samla poäng. Vi tror att vi kan ha vunnit men det är inte säkert än. Vinnande klass skulle få en jätte stor godispåse till nästa Coachtid samt pp-veto. 
Vi har ju nämligen "pedagogisk promenad" på schemat på vår skola och då får vi ett veto att använda i vinter. Snöar det och är jätte kallt så kan vi använda det om vår lärare vill dra ut oss i kylan.


Efter skolan åt vi lunch på vår nya skolmatsal Norrlands nation och sedan tog jag 5an till Stenhagen och hjälpte mamma att handla, söt som jag är.

Ikväll har jag dressyrträning, eftersom jag bytt grupp och imorgon börjar skolan på riktigt. Najs?! 
Ha det bäst! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!