Publicerat: / Allmänt

Grönan och sommarkrysset!

Igår var jag väskbärare till mina kära vänner Elin, Frida, Josse, Michelle och Ronja när de åkte karuseller och berg och dalbanor på grönan. Fick till och med upp Ronja i Insane! Varför jag var väskbärare: Jag har aldrig tyckt att det är roligt att åka karuseller eller berg och dalbanor, och förra gången jag var på grönan så började jag dessutom må illa så jag valde att stå över. 


Vi åt fish n chips till lunch medan Ronja och Frida åt nå kyckling med ris. Älskar Fish n chips, även om jag bara ätit the swedish version. Sen tog vi ben & jerry's också, såklart! Baked alaska blev det för mig! Efter det ställde vi oss inne på sommarkrysset i en klump med massa tjejer. Vi såg Dead by Aprils rep och Olly Murs rep. Sedan gick vi runt lite och klockan 17 såg vi genrepet med alla. Efter det såg vi såklart på sommarkrysset. Så sjukt att vi har sett Olly Murs nu. Så himla härlig kille. Han verkade så glad över att vara där och han verkade verkligen gilla Sverige!


På kvällen fuckade det upp sig. De påstod att Olly skulle komma ut och ta fanbilder, men nej nej. Sen kunde vi inte åka med tåget som skulle komma så vi fick ta nästa, det som gick 23.11. Var hemma runt 1 med såriga fötter och ben som värkte. F.ö så var det det första jag kände av när jag vaknade i morse. Men en underbar dag måste jag säga!


Idag har jag övningskört med mamma faktiskt, det gick bra även om man lär sig mer av pappa. Hon sa till och med att jag var duktig. Dessutom failade jag bara med dragläget en gång och det var ganska medvetet. Framsteg! Sen har jag haft en nervpers när jag kollade på handbollsfinalen. Herregud säger jag bara! Lite dålig förlorare måste man vara också och klaga på domaren, även om jag är stolt svensk just nu! Snart ska jag äta god mat och kl 22 ska jag se avslutningsceremonin med familjen. Gött!

Annars så skulle jag vilja be er alla att kommentera lite också, jag har nog sett att jag har haft det ganska bra med besökare (för att vara min lilla blogg) så det skulle vara gulligt om ni slängde iväg ett litet fotavtryck!

Nu är maten klar så ha det bäst! KRAM! :D

Några bilder från igår som jag snott ifrån Josse! Enjoy!

 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!