Publicerat: / Allmänt

En riktigt härlig helg!

Igår var jag hos min vän Michelle och firande hennes sjuttonde födelsedag. Grattis! Vi hade väldigt mysigt, och man får alltid så lyxig mat hos Michelle! 

Imorse gick jag upp tidigt eftersom vi skulle ha blåbärshoppning på Säva. Jag fick äran att köra och det var ganska skönt eftersom det inte är så mycket trafik vid den tiden. Det gick förvånansvärt bra och den här gången kände jag mig lite mer trygg i kläderna och tabbade mig bara en gång. Råkade nämligen lägga i femman istället för trean när vi körde ut på 55an men det kan vi kanske glömma. Skyndade mig att rätta mitt fel i alla fall när jag märkte att bilen blev lite ansträngd.

Barnen var jätte duktiga och ingen ramlade av. Jag satt och tog betalt och sålde fika vilket var en minst sagt frestande funktionärspost. Fick många chokladbollar och havrekakor sen i alla fall!

Efter det åkte jag hem och tog en snabb dusch innan jag åkte till Anna. Anna bjöd på lunch eftersom hon ska åka till Spanien på torsdag för att plugga. Hon blir borta i åtminstone 4 månader. Tråkigt för oss, roligt för henne! Hos Anna träffade jag Anna, Olivia, Lisa, Andrea, Klara, Sofie, Johanna och Johannas utbytesstudent Celeste(hoppas jag inte glömde någon) som kommer ifrån USA, väldigt trevligt var det men lite mindfuck att växla mellan engelska och svenska. Till slut pratade nästan alla svengelska eller swenglish som vi sa! :) Jag har så svårt att växla i min hjärna också så jag började nästan prata engelska med mina föräldrar när jag kom hem. Hur som helst så kommer det bli konstigt utan Anna här hemma! (<3).

Imorgon är det skola igen, och jag går från 11.45 till 17 tror jag. USCH! Får ladda upp med färdkost! Lite sovmorgon får jag i alla fall! :)

Hoppas ni har haft en trevlig helg! KRAMAR!


En gammal bild på några av de många personer jag träffat den här helgen! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!