Publicerat: / Lista

Lista igen!

Snodde även denna från Josäfin guys!


Beskriv din höst i tre ord.
Plugg, vänner, fint.

Vad är det bästa/sämsta med hösten?
Älskar vädret och alla färger så länge det inte regnar. Älskar höstkläder och att mysa med vänner eller själv. Sämst... Regn tror jag! Och att det går mot vinter.

Hur höstmyser du?

Myskväll med vänner eller utgång, mys med pistagenötter och en bra film.

Dina 3 bästa hösttips - alla kategorier?

- Att tillåta sig att bara vara. Främst när det regnar ute, ligga nedkurad i sängen och bara mysa.

- Mysiga stickade tröjor! Livet blir så mycket bättre när en kan ha snygga och mysiga kläder. Tänk på det! Jag blir alltid extra peppad en dag då jag bär en snygg tröja eller har sminkat mig lite extra.

- Ta vara på alla fantastiska människor runt dig. Både familj och vänner!

Hur ser din höstoutfit ut?
Jeans, klänning/kjol, mysig stickad tröja, kappa, boots/converse.

 

Några tips på hur man botar höstdeppigheten?
De saker jag skrev två frågor upp. Och att göra sånt du gillar, tillåt dig att göra roliga saker. Jag älskar att planera mina inköp, då blir jag alltid mer taggad.

 

Har skol / jobbstarten fört med sig några insikter?
Har lärt mig mer om mig själv på jobbet. Och skolstarten har fått mig att inse att jag hamnat såå rätt!

 

Vad har du på TO-DO listan just nu?
Köpa rakhyvlar, förbereda för att skriva PM och städa.

Bästa musiken för regniga dagar?
Bastille, Ed Sheeran, Imagine dragons, Hudson Taylor, Ben Howard.

Vilka serier rekommenderar du att följa? Eller kanske någon sevärd film?
Kollar nästan inte på serier längre tyvärr. Knappt filmer heller. Men Divergent och Insurgent kanske?

Vilka bloggar frossar du i för tillfället?
Nästan inga. Mest vloggare faktiskt.

Vad är den höstigaste maträtten?
Typ paj? 

Var hänger du helst under helgen?
Antingen mitt rum, framför tvn om jag är ensam hemma, hos någon vän eller på en mysig bar.

Har du någon inplanerad resa för den närmaste framtiden?
Inte för tillfället, det finns en vision om att jag ska ta mig till Yorkshire i England men det finns inga inplanerade datum än.

Hur förbereder du dig för vintern?
Har köpt nya vinterskor (två par faktiskt) och har typ tre vinterjackor så ja. Sen gråter jag en skvätt när snön börjar komma för jag gillar verkligen inte snö.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!