Publicerat: / Allmänt

Måndag och ny vecka!

I onsdags begav jag mig iväg till Strängnäs efter att jag avslutat dagen. Jag hade nämligen inget mer vettigt på uni än en frågestund så jag valde att lämna in min PM på en gång och strunta i den. I Strängnäs hämtade Sebastian mig och vi köpte med oss kyckling och potatissallad hem för att slippa laga mat. 

I torsdags var jag hemma medan Sebastian jobbade. Passade på att plugga lite inför tentan och slappade framför Gift vid första ögonkastet som ganska nyligen började sin andra säsong. Jag såg hela säsong ett när den gick men hade helt missat att den nya säsongen börjat så då såg jag ikapp avsnitten. Måste säga att jag nästan gillar den här säsongen mer än den förra. Då kändes det mer stelt än nu, antagligen för att de vet mer vad de har att förvänta sig när testet redan har applicerats en gång. Rekommenderas starkt i alla fall! På kvällen gjorde vi egna köttbullar och jag mådde lite halvdant så det blev en väldigt lugn kväll.

I fredags tog jag sovmorgon, pluggade lite extra men tog det också väldigt lugnt. Vi hade inga planer sen utan såg på rally (jippie... ) och fångarna på fortet på tv. Sen somnade vi väldigt tidigt. 

På lördagen hade vi mycket för oss. Först åkte vi och kollade på Sebastians "sommarbil", som står avställd nu på vintern, så att den mådde bra. Därefter var vi bjudna på lunch hos hans mamma och systrar. På kvällen hade vi bokat bord på en tapas restaurang i Eskilstuna som var jättemysig. Tigerräkor, oxfiléspett med klyftpotatis och quesedillas åt vi. Sen rullade vi vidare på inflyttningsfest hos några av hans kompisar vilket var både väldigt trevligt och kul. 

Söndagen spenderades främst hemma i soffan bakis. På kvällen tog jag tåg och buss hem och slocknade på direkten.

Idag har jag först haft ett seminariumpå morgonen och hunnit käka lite hemma. Ska laga köttfärslimpa ikväll och plugga en hel del eftersom jag både har seminarium, opponering och tenta den här veckan. 

För övrigt så märker ni att jag börjat blogga allt mer. Jag hoppas att jag ska kunna hålla i det här, men det återstår väl antagligen att se. Vill egentligen byta design men det får hålla sig till sommaren eller något sådant. 

Hoppas allt är fint med er alla. Lämna gärna en kommentar också när ni ändå kikar! 

 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!