Publicerat: / Allmänt

Veckan som gått!

I söndags var det alltså SM-final i bandy. Hammarby vann värdigt och vad mer kan jag säga än att jag inte är lite stolt att vara från Söderhamn när han som gjorde de två första målen och dessutom spelade väldigt bra hela matchen är det. Riktigt häftig upplevelse och väldigt roligt på tåget också när några halv fulla Hammarby supportrar bjöd lite på sig själva. 


Hade utvecklingssamtal i måndags och köpte dessutom ett par jeans, en tröja, en ögonskugga och en ny pincett. Äntligen! Nu slipper alla klaga på att jag snor våran hela tiden. :) I tisdags städade jag min garderob och slappade lite.

I onsdags hade vi idrott vilket var jäkligt jobbigt! Vi körde lite styrke och konditionsövningar samt lite balans mm. Vi hade en tävling mellan två lag om vilket lag som hann göra flest övningar, som fanns på papper, under 40min. Skaplig träningsvärk senare kan jag säga!

I går red jag på Cannon. Vi körde lite WE och det känns som att jag hittar fler och fler knappar för varje ridpass nu, det går inte fort men jag lär mig faktiskt för en gångsskull något och vi kommer någon vart. Under det här passet tränade vi på bakdelsvändningar för vi gjorde parallellslalom. Han blev ganska stressad i traven när det inte gick att samla honom ordentligt för att komma runt. Han är ju ganska stel så det var väldigt svårt att få ihop honom så att vi fick plats men vi klarade att göra tre bågar riktigt bra, så då hoppade vi de två sista! :) Sen gjorde vi "bron" som inte var en bro. Vi skulle trava eller galoppera, göra en avsaktning till lugn och avslappnad skritt och sedan komma fram i den tidigare gångartern direkt efter. Det här var inte direkt svårt för vår del förutom att han blev väldigt taggad en gång när hästen framför flög iväg i något som skulle föreställa galopp. Riktigt fina galoppfattningar fick vi och igångsättningar över lag. Riktigt nöjd med passet! Däremot har han tappat all uppfostran han någonsin haft tror jag, eller så gillar han bara att retas med mig för när jag skulle göra iordning honom gick han i princip över mig när vi skulle tränsa och slog sitt huvud i min mage x antal gånger. Aja baja!

Idag har jag inte gjort mycket annat än att vara i skolan. Övningskörde när jag kom hem för att hämta syster. Gick riktigt bra och är faktiskt riktigt stolt eftersom jag inte kört utanför Salnecke sen i typ oktober/november! Klarade till och med att backa riktigt bra! Nu ska jag kolla på Vampire Diaries och sedan ska jag se Sverige-Irland i fotboll på tvn och käka min chokladboll som mamma fixade. Hehe! 

Hoppas era liv rullar bra! Det är som sagt lite tomt på min bild front... Vilket suger!

KRAM! :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!