Publicerat: / Allmänt

No plugg but still no time...

Har inte alls mycket plugg i skolan just nu men ändå så bloggar jag inte, fy på mig!

Broberg åkte alltså ur slutspelet den 23e som väntat vilket har gjort att mitt liv är mindre nervöst men också lite tråkigar. Följer dock semifinalerna nu och har dessutom köpt biljetter till SM-finalen på Friends Arena den 17e Mars! Hejar nog på SAIK bara för att! Dessutom är det många spelare i det laget som jag ser upp till enormt!

I förra veckan hade vi isvaksbad i skolan och friluftsdag under den dagen. Jag fick lite väl mycket mod när jag väl skulle "hoppa" och glömde sträcka ut armarna så jag hamnade med ansiktet under vattnet jobbigt nog. Man blev lite chockad först och lite irriterad när jag inte fick upp visselpipan men annars gick det bra. Babblade massa gojja åt min idrottslärare när jag väl kom upp och skrek ett mindre fint ord när jag ställt mig upp. Hoppas inte UNT tog det som att jag menade de. Sen gjorde vi lite eld, byggde vindskydd och orienterade i skogen.

I lördags såg jag på mellon med mina Stix. Hade hellre sett Anton och Behrang Miri i finalen men nu kom Robin"kan-inte-ta-en-ton-i-min-låt" Stjernberg vidare. Jag hatar att klanka ner på kändisar för det de gör men jag gillar verkligen inte hans röst i den låten.

Idag slutade jag skolan 13.40 och åkte hem. Fikade lite med mamma innan jag och Michelle tog en powerwalk. Nu väntar jag på att bandyn börjar och orkar jag så cyklar jag nog första halvleken. Hoppas att Edsbyn och Hammarby kan bjuda upp till en härlig match så att det blir intressant trots att jag står som neutral. Även om jag med Edsbyn och hälsingeblod kanske borde heja på dem.

Dagarna som kommer har jag inget speciellt för mig. Imorgon ska jag spika en grej som jag berättar sen, på torsdag har jag ridning som vanligt och på lördag ska jag se finalen i mellon med mina stix. 

Hoppas alla har en trevlig vecka! Ska försöka blogga lite mer när det börjar hända saker igen :) 
KRAM! :D




Postat av: Sofie

Minna det är teori på torsdag :/

Precis vad jag också tyckte om Robin. Var inte ämna säker på att han sjöng rent och inte falskt...

Svar: Haha kom på det :) Härligt att jag inte är ensam!
Minna Huovinen

2013-03-05 @ 22:17:58
http://sofiehaagensen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!