Publicerat: / Allmänt

LONDON BITCHES!

I onsdags blev det spikat, eller ja... vi kommer ta oss dit i alla fall. Jag och mina stix, dvs. Michelle, Elin, Frida, Ronja och Josse, drar till London på höstlovet. Vi åker den 25e Oktober och kommer förhoppningsvis hem någon gång. Vi har nämligen bara bokat flygbiljett dit. Inget annat. Nej, men idag ska vi boka hotell hemma hos Josse så att vi har det klart. Sen när biljetterna för hemresorna släpps så fixar vi förhoppningsvis så att vi kommer hem den 31a. Annars får vi väll stanna där. Inte mig emot om jag säger så. 

Vi har haft det planerat ganska länge. (läs väldigt länge) Tror vi började prata om det för kanske ett år sedan. För då var det mer än ett år kvar och det kändes väldigt avlägset om jag säger så. Varför vi åker? För att fira att vi alla fyllt 18. Fast Ronja kommer fylla efteråt dock.


I torsdags var det teori på ridningen. Vi kollade på filmer ifrån förra lektionen och drack saft. Därefter åkte jag hem och slappade. Igår hände inget speciellt mer än att det var Villa-SAIK på tvn. SAIK vann rättvist även om Villa fansen försöker få det att se ut som om allt berodde på domaren. 

Både idag och imorgon är det bandy på tvn också. Idag är det Edsbyn-Hammarby och imorgon SAIK-Villa. Båda matcherna kan vara avgörande ifall Hammarby och SAIK vinner. Men jag tror faktiskt att åtminstone Edsbyn lyckas tvinga fram en femtematch. Håller tummarna för att det blir så i båda fallen faktiskt. Även om jag inte har något emot Hammarby-SAIK på Friends. 

Ikväll är det också Melodifestivalen finalen. Ingen aning om vem jag hejar på egentligen. Inge kan liksom mätas med Loreen. Men jag gillar Antons låt. Imorgon kanske det blir lite övningskörning förhoppningsvis. Mina föräldrar börjar tjata på mig nu när alla andra tar körkort... hehe.

KRAM PÅ ER! 


En väldigt gammal bild på mig och några vänner. :)


Postat av: Aurora

Hej fin blogg! Var gärna med i Veckans Blogg! :) Länk:
http://aui.blogg.se/2013/march/veckans-blogg-vinnare-ny-omgang-v-11.html#comment

Svar: Tack så mycket! :)
Minna Huovinen

2013-03-10 @ 20:38:20
http://aui.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!