Publicerat: / Allmänt

SÖDERHAMN!

I fredags åkte vi upp till Söderhamn en snabbis för att träffa lite släktingar. Som vanligt väldigt trevligt, speciellt eftersom jag träffar alla så sällan. Från början funderade jag på att stanna hemma men jag bestämde mig för att åka ändå.

Vi åkte direkt till mormor där vi åt lite mat och fikade. Både mormor och hennes väninna Inger var hemma så det var roligt att träffa båda. Dessutom hade de min morbrors ena hund, Balder, på besök också så jag passade på att mysa lite med honom.


När vi kom till stugan på kvällen var det snö över hela uppfarten. Dessutom var det skare som man kunde till viss del gå på och till viss del inte. Jag hade endast med mig converse upp (smart drag, not!) och jag var ganska snabbt  blöt om fötterna. Dessutom höll jag både på att ramla och bryta fötterna av mig när jag skulle gå över snön som nådde mig till knäna om skaren inte höll. Så jag tog sats och sprang över. Hehe... Då ramlade jag åtminstone inte, men det var svårt när man sjönk ner vartannat steg och kunde stå ovanpå i vartannat.
Här är en instagram bild som jag lade upp igår!



På lördagen åkte vi hem till farmor och farfar vilket alltid är lika trevligt! Dessutom var min faster och kusin där och senare kom min andra kusin och min fasters kille. 
Vi åt en massa god mat som farmor hade gjort, glass och jordgubbar till efterrätt och sedan fika en stund senare. Förstår inte hur min farmor lyckas göra så god mat! :)
Efter det så lekte jag också med min lillkusin lite grann, men jag tror att min mobil var roligare än vad jag var.
Farmor hade också vunnit en massa saker på Kicks när hon var med i en tävling och snäll som hon är så fick jag några saker. Det är de som syns på bilden ovanför. Fick även pengar av farmor och farfar! Tack :D

Hoppas ni har haft en bra helg!

KRAM! :D


Postat av: Andrea (:

Jag måste säga att det är positivt att du slutat, iaf halvt med dina långa uppsatser till inlägg haha ;)

Svar: Hmpf... ska jag ta det där som en komplimang? haaha :)
Minna Huovinen

2013-04-07 @ 20:29:35
http://andreab.blogg.se
Postat av: Sofie

Hahaha håller med Andrea! Tummen upp ;)

Svar: Undrar hur jag ska tolka det här... :)
Minna Huovinen

2013-04-07 @ 22:03:41
http://sofiehaagensen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!