Publicerat: / Allmänt

Lista!

1. När gick du upp i morse? – Klockan ringde 6.30, men jag låg kvar till 7.30, hehe.


2. Vem ringde du senast? – Loviisa i lördags.


3. Vad har du i dina fickor? – Har inga fickor.


4. Vad köpte du senast? – Lite kläder på H&M.


5. Vad får dig att bli riktigt arg? – Rasism, sexism och hbtq-fobi.


6. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? – mat, nässpray, kläder.


7. Är du morgon- eller kvällsmänniska? – Varken eller haha. Men snarare kvällsmänniska tror jag.


8. Senaste filmen du såg på bio? – Minns inte ens. Kan vara Insurgent?


9. Vad uppskattar du hos en vän? – Att hen är bra på att lyssna och inte dömer för minsta lilla.


10. Har du någon gång badat naken utomhus? – Senast i somras haha.


11. Vad äter du helst? – Typ potatis i alla dess former. Men ska vi snacka maträtter så tacos, carbonara och köttbllar med potatis, brunsås och lingonsylt.


12. Är du driven som person? – Hyfsat skulle jag nog säga.


13. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? – Nej.


14. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? – Mina föräldrar <3


15. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? – På en pall bredvid min säng som agerar sängbord, på laddning.


16. Är du materialist? – Egentligen inte, fast blir ändå alltid glad när jag köper saker.


17. Har du några djur? – En hund, Gucci!


18. Är du blyg? – Inte direkt.


19. När flög du senast? – Tror det var 23 Februari, London-Arlanda.


20. Har du något tatuering? – Nej.


21. Har du varit med om en bilolycka? – Nä, har kört in i en skylt och blivit pårullad en gång, men skulle inte kalla det bilolyckor. Tack och lov.


22. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? – Jadå.


23. Vilken är den roligaste träningsformen? – Hästhoppning.


24. Bästa egenskapen hos en partner? – Har ju noll erfarenhet av sånt, men omtänksam, pålitlig, förstående, humoristisk men ändå mogen.


25. Sämsta egenskapen hos en partner? – Egoistisk och jag skulle allmänt inte vara med någon som inte låter mig vara mig själv och trycker ner mig.


26. Var växte du upp? – Mina första 1,5 år i Söderhamn, sen Uppsala i ett halvår och sedan Örsundsbro.


27. Har du någon gång ringt polisen? – Nej men ambulans.


28. Vilka är dina största svagheter? – Dålig självkänsla och självförtroende.


29. Har du, eller har haft någon barnsjukdom? – Hade körtelfeber i mellanstadiet, men annars tror jag inte det.


30. Vilka är dina bästa egenskaper? – Snäll, omtänksam, bra lyssnare och utåtsett är jag nästan alltid glad.


31. Vad har du in din väska? – Handsprit, Handkräm, nässpray, näsdukar, hörlurar, tuggummi, halstabletter, paraply, solglasögon.


32. Vad shoppar du helst? – Elektronikgrejer, kläder, smink och nagellack.


33. Favoritklädesplagg? – Svarta jeans eller klänningar.


34. Bästa plagg/accessoar i garderoben? – En orange/röd tröja med polokrage, just love it.


35. Vilken är din favoritparfym? – Någon från D&G som jag inte minns namnet på.


36. String, boxer eller vanliga trosor? – String när jag har jeans, vanliga annars.


37. Vad sover du i? – T-shirt och trosor.


38. Går du på någon diet? – Nej, men försöker att inte äta så mycket gluten och socker eftersom jag får så ont i magen.


39. Nämn tre maträtter du äter ofta? – Pasta med tonfiskröra, Tacos, Kyckling och ris.


40. Vad dricker du till vardags? – Kolsyrat vatten, vatten, sällan mjölk.


41. Om du dricker alkohol, vad dricker du helst? – Vin.


42. Lugn hemmakväll eller party all night long? – Båda, men mest hemmakväll.


43. Tycker du om att fika? – Vem tycker inte om fika?


44. Vilka tidningar brukar du läsa? – Aftonbladet, UNT och helahälsingland på webben.


45. Favoritprogram på TV? – Catfish.


46. Lyssnar du på radio? – Bara när jag kör bil.


47. Hur skulle du beskriva ditt drömhem? – Det skulle bli en uppsats.


48. Pedant eller slarver? – Beror på, pedant i många avseenden men slarver i många.


49. Dricker du kaffe och i så fall vilken sort?-  Ja. Tar vanilj eller vit chokladlatte på café, men svart annars.


50. Tråkigaste hushållssysslan? – Damma.


51. Brukar du ta sovmorgon? – Alldeles för ofta.


52. Leva nu, längta eller minnas? – Leva i nuet. Men minnas bra saker och längta till bra saker.


53. Något du aldrig skulle klä dig i? – Haremsbyxor.


54. Har du färgat hår nu? – Japp.


55. Vad gör du för att rensa huvudet och få extra energi? – Spela piano eller läsa, lyssna på musik osv.


56. Drömresemål? – Seattle.


57. Värsta resmålet? – Syrien känns inte jättebra.


58. Vad är det finaste du gjort för någon? – Varit där när personen varit ledsen/nere/mått dåligt.


59. Vad tråkar ut dig? – Människor som inte kan argumentera för sina åsikter utan bara kör ”du har fel” som argument.


60. Beskriv en perfekt vardag för dig? – Inspirerande föreläsning på uni, luncha med någon fin vän, inget plugg på kvällen, somna i tid.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!