Publicerat: / Allmänt

Tentaplugget börjar igen!

Farsdag spenderades med familjen, jag och syrran hade köpt presenter, tårta och blommor lite fint. Dagen efter hade jag mitt första seminarium i kursen, vilket gick bra bortsett från att vi hade läst på helt fel artiklar, men det löste sig ändå. Därefter gick jag ner på stan och åt sen lunch med en vän, tog en promenad och sedan chillade jag hemma resten av kvällen. På tisdagen hade jag PPU, typ diskussionscirkel, där vi gjorde rollspel om socialarbetarroller och klientroller vilket var riktigt intressant trots att jag inte är någon teatristisk person direkt. Igår jobbade jag 7-13 vilket var skoj, gick på avdelningen jag inte är van att gå på dock, men det gick förvånansvärt bra. Extra kul att jag jobbade tillsammans med min gamla klasskompis från högstadiet, Emelie, vi fungerar så bra ihop när vi jobbar så det var roligt. På kvällen följde jag Hammarby-Broberg där vi tyvärr förlorade.

Idag ska jag plugga hela dagen, har ett seminarium om organisationer imorgon som jag ska förbereda mig för, samt att jag har min första salstenta för terminen nästa fredag, vilken jag försöker börja plugga lite till. Sen ska jag iväg och handla mat med min mor och fortsätta plugga ikväll.

Är ganska stressad över uniarbete just nu, samt att det är mycket tankar i mitt huvud överlag, därav den dåliga uppdateringen. 

Om någon läser det här hoppas jag att ni har en fantastisk dag, så lovar jg att uppdatera snart igen.
Kramar, Minna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!